CFO med HR-ansvar till Oryx

Intresserad?

Verkar detta som något för dig? Skicka in ditt CV till oss!

Oryx är ett tekniktungt och framgångsrikt bolag med internationell kundbas och ett strategiskt fokus på starka varumärken, innovativa produkter och affärsmässighet. Inom vår nisch är vi unika i Sverige. Lockas du av utmaningen att arbeta med ekonomi och HR i ett affärsdrivet bolag med stark tillväxt? Då ser vi gärna din ansökan! 

Ditt nya arbete
I rollen som CFO prioriterar, planerar och ansvarar du över bolagets ekonomifunktion, detta innefattar att du även ansvarar för den finansiell rapportering till ledning och styrelse. I ditt arbete förväntas du kontinuerligt föreslå och självständigt arbeta med att förbättra de interna rutinerna på Oryx med utgång från ekonomi. Du är samordnare gällande internkontroll, både det externa och interna arbetet. Du förväntas granska, stötta och själv driva avtalsförhandlingar.

I rollen HR stödjer du företagets VD, samt övriga chefer i personalfrågor som bl. a anställningar, avslut, lön, utvecklingssamtal, arbetsmiljö samt säkerhetsfrågor. Du samordnar och koordinerar samverkansfrågor där även VD deltar.

Du utgår från vårt kontor på Umestan företagspark i Umeå, rapporterar direkt till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.

Din profil
Du är affärsintresserad och förstår vikten av att stärka kunskapen kring bolagets affär och bidra till ett gott samspel mellan ekonomi och övriga avdelningar. Du har några års erfarenhet från CFO-roll och vi ser gärna att du är civilekonom eller har motsvarande utbildning/erfarenhet. Du har goda erfarenheter från koncernredovisning samt kunskap och erfarenhet av redovisning från både produktion och konsultverksamhet. Gällande HR ser vi gärna att du har ett starkt intresse för HR och kanske tidigare chefserfarenhet där HR-frågor varit ofta förekommande. Tjänsten kräver kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Och i rollen som CFO är det viktigt med gedigna Excel-kunskaper.

Vi söker en social, lösningsorienterad och strukturerad person. Genom din kommunikativa förmåga så skapar du goda relationer med dina medarbetare, men också med interna och externa parter. Du är pedagogisk och kan anpassa dialogen beroende vem motparten är.

Din ansökan
I denna process samarbetar vi med Vedea och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Det går även bra att kontakta CEO Rami Morssy, 070-512 55 56.

Välkommen med din ansökan senast den 10 september via www.vedea.se/CV. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Organisationsbeskrivning
Oryx Simulations grundades 1999 med sitt huvudkontor i Umeå och är idag aktiva på en global marknad. Vi är världsledande inom varumärkesspecifika simulatorsystem för tunga fordon och maskiner. Vi tillhandahåller virtuella maskinsimulatorer med fokus på konstadseffektiv fordonsutveckling, säker fordonsutbildning och effektiv marknadsföring. För att säkerställa att simulatorerna återspeglar den verkliga upplevelsen av en maskin är alla våra simulatorer utformade i samarbete med maskintillverkare. Vi har utvecklat och byggt simulatorer till mer än 50 olika maskintillverkare och levererat närmare 1000 system över hela världen. Simulatorerna används främst för utbildning av operatörer, produktmarknadsföring eller i våra partners produktutvecklingsprocesser. En simulator utvecklad av Oryx är så nära verkligheten som du kan komma i den virtuella världen. Vi omsätter omkring 55 MKR och har ca 30 anställda. Läs mer om oss via www.oryx.se

Intresserad?

Är denna tjänst något för dig? Då är du välkommen att skicka in ditt CV så tittar vi närmare på din ansökan!